Voedings- en dieetadvies | Diabeteseducatie | Tabakologie

Isabel Malfait

Gezond naar school

Vandaag is het weer zover: back to school! Naast een nieuwe boekentas, kleurpotloden en allerlei andere schoolspullen, mogen we ook niet vergeten om onze kids gezonde voeding mee te geven. Hierbij enkele tips:

  • start de dag met een gezond ontbijt zodat je kind voldoende energie heeft om zich te concentreren en te spelen op school. Een ideale combinatie bestaat uit een koolhydraatbron (vb. bruin of volkoren brood), een eiwitbron (vb. een glas melk) en een stuk fruit. Als beleg kan gekozen worden voor een sneetje kaas, peperkoek, confituur,...
  • zorg ervoor dat je kind voldoende water mee heeft naar school
  • als tussendoortje wordt bij voorkeur fruit meegegeven. Zorg ervoor bij jonge kinderen dat dit makkelijk te eten is door het reeds in stukjes te snijden. Ook noten, rozijntjes, kerstomaatjes,... bieden een goed alternatief
  • variatie is belangrijk. Wissel voldoende af voor wat betreft tussendoortjes, beleg,... Laat je kind mee kiezen wat voor gezonds allemaal mee gaat naar school
  • bij de lunch kiest men het best voor bruin of volkorenbrood met beleg. Ook een wrap, gevuld met bijvoorbeeld ham en groentjes, kan smakelijk zijn om mee te nemen in de lunchdoos
  • kies er voor om dagelijks groentjes bij de lunch mee te geven. Dit kunnen bijvoorbeeld kerstomaatjes, wortelen, schijfjes komkommer,... zijn
  • smakelijk!

 

 

Nutrisa is medeoprichter van:

 

Diabeteseducatie 

 

 

Met z'n twee is alles leuker, ook kiezen voor gezonde voeding of samen afslanken! Zo kan je elkaar blijven motiveren en is langdurig succes gegarandeerd.

...
 
 

Facebook